De heenreis van de reisbegeleiders - Reisverslag uit Tarifa, Spanje van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu De heenreis van de reisbegeleiders - Reisverslag uit Tarifa, Spanje van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu

De heenreis van de reisbegeleiders

Blijf op de hoogte en volg Gerda

26 Februari 2015 | Spanje, Tarifa

Vrijdag 20 feb 2015

Voor de deelnemers van onze reis is misschien al de vakantie allang begonnen, of gaat komende week starten, maar wij kiezen ervoor om vandaag te gaan rijden, en ook een iets andere route dan in het reisboek te pakken, altijd goed voor nieuwe ideeën.

Dit is onze heenreis naar Tarifa, deze zal voor iedereen anders zijn, naar eigen idee.
We hadden afgesproken rustig de laatste klusjes te doen en in de loop van de ochtend te vertrekken. Nu…dat is gelukt rond de klok van elf, nog even broodjes bij de bakker voor onderweg en daarna draaien we de snelweg op.
We wisten dat de krokusvakantie begon voor velen, maar dat het zo’n drukte zou geven…pfff
Ons doel was camperplaats Saran, net boven Orleans te bereiken.
Wellicht een verkeerde keus, maar we volgden de TomTom…en belanden op de Périférique rondom Parijs, nu we hebben het geweten……wat een gekkenhuis, van half 6 tot half 8 hebben we ons als een slak voortbewogen en de sirenes van de hulpdiensten reden af en aan, en wat een getoeter!!!
Klokslag 21.00 uur arriveerden we op de camperplaats, wat een dag!!
Vandaag 606 km gereden.

Zaterdag 21 feb 2015

Eerst tanken bij de Carrefour, en daarna op pad naar de camperplaats in Bergerac, een stukje opzij van Bordeaux. Veel volgeladen auto’s met ski-bak boven op het dak rijden ons voorbij. Die gaan zeker naar de Pyreneeën.
Vandaag doen we het beter, we arriveren om half 4 op de rustige plek en nemen ruim de tijd voor alles, zelfs ook nog een potje klaverjas (Gerda nipt verloren).
Vandaag 441 km gereden.

Zondag 22 feb 2015

Vannacht heeft het gevroren, alles zag wit om ons heen….. na het ontbijt vertrokken we met een warm zonnetje op de voorruit, vandaag door de Pyreneeën. Ons doel is de camperplaats in Jaca.
Het was een prima heldere dag om door de bergen te rijden. Hoewel het nog pas gesneeuwd heeft, zijn de wegen schoon.
Aangekomen bij de camperplaats in Jaca, besloten we door te rijden naar de camping te Gavin. Deze camperplaats, midden in het dorp was giga-druk bezet met de voertuigen van de skiërs.
We kenden deze camping Gavin al, van vorig jaar (ACSI).
Prima hoor, schoon en warm sanitair.
Ook de mailtjes weer gelezen, in de receptie is internet.
Vandaag 403 km gereden.

Maandag 23 feb 2015

Vanmorgen rond 09.00 uur vertrokken van een camping met sneeuwhopen. Vandaag is Navajas (Castelon) ons doel, camping Altomira (ACSI). We vertrekken met 6 graden Celsius, en in de loop van de rit zagen we de temperatuur oplopen. Onderweg veel vlaktes en bergen….Eenmaal op de camping op de heuvel, was het 21 graden!!!! Steeds meer winterkleren werden uitgetrokken!
Zo…dat is andere koek!! Stoeltjes buiten en genieten.
Vandaag 411 km gereden.

Dinsdag 24 feb 2015

Boven op de heuvel stond er veel wind, dus ’s nachts deinden we in onze slaap. ’s Morgens vertrekken we om 10 uur en rijden rustig aan naar Javea (Xabia) om op bezoek te gaan bij Linda Rog en gezin, en zo rond 12.30 uur arriveerden we.
Linda ( oud-medewerkster NKC, afd.Reizen)en Marcel, en Gwen wonen daar, sinds 9 maanden en zijn bezig met het opstarten van een bedrijf. Zij huren nu een woning in een villawijk, met een behoorlijke lap grond.
En warempel, op het terras bij Linda zaten ook Theo en Marian Kuijk, die bezig zijn met een nieuwe reis te ontwikkelen in Spanje.
Gezellig met z’n zessen koffie gedronken en bijgepraat.
Na verloop van tijd vertrokken Theo en Marian, en Linda reed voor ons uit naar El Arenal, waar een gedoogplek voor campers vlakbij het strand is.
Afscheid genomen van Linda, en we blijven deze nacht hier staan, en we staan niet alleen, het wemelt er van de overwinteraars.
Rondgewandeld en boodschappen gedaan, lekkere temperatuur, 21 graden, wel een fris windje.
Al met al een gezellig dagje zo…….
Vandaag 194 km gereden.

Woensdag 25 feb 2015

’s Morgens nog even naar de super Masymas geweest. En na de koffie reden we naar Altea, niet zo ver rijden.
Onze camper op de camping CapBlanch neergezet en over de mooie boulevard gewandeld, naar onze mede-Reisbegeleiders NKC Lies en Bert, Fred en Annerieke, Piet en Joke, die daar op een mooie camperplaats San Antonio overwinteren. Weer heerlijk bijgepraat.
’s Avonds samen naar de Chinees in het centrum, heen en terug gewandeld in een aangenaam temperatuurtje.

Donderdag 26 feb 2015

Wat een heerlijk weer, de wind is gaan liggen. Vanmorgen vertrokken naar Puerto de Mazzarrón, waar we een camping zullen opzoeken. Via de kustweg met mooie zeegezichten.
We strijken neer op camping Los Delfines. Vandaag is de was aan de beurt, zal best wel drogen.
We zoeken contact met Jos en Ada, die hier in Mazzarrón wonen.
Nog een mooie camper gefotografeerd, met James Dean.

Vrijdag 27 feb 2015

Weer een dag met een goud randje…… zonnetje hoog aan de hemel, en wij gaan op bezoek bij Jos en Ada. In een mooi wijk Camposol in de gemeente Mazarrón zitten we op hun terras buiten koffie te drinken. Gerda heeft problemen met haar router, en Jos lost dit in enkele uren op, terwijl Ton buiten hun muurtje afbikt. Voor wat , hoort wat……..
Een mooie wandeling gemaakt over de heuvels, en na de thee vertrekken we naar Bolnuevo, om daar rond te wandelen en de mooie erosies te bekijken…en neer te strijken op een terrasje, voor bier en wijn en Paella en vooraf de Murcia-salade (tonijn-olijven-groenten) en brood.
Toetje: jonge geitenkaas…..met stokbrood.
Heerlijk gegeten en na het afscheid, terug naar de camping van gisteren……..Los Delfines.

Zaterdag 28 feb 2015

Een rustige ochtend, en rond een uur of 11 vertrokken we richting Almeria, alwaar onze buren Ank en René staan. Het was rustig op de weg, zaterdag, en de feestdag van Andalusië……
’s middags arriveren we op camping Roquetas ….en effe bijpraten en lunchen.
Op het terras is er om 16.00 uur een multi-culti muzikaal gebeuren…..van allerlei landen worden er liederen gezongen. Was erg gezellig… en je ontmoet mensen uit allerlei streken…

Zondag 1 maart 2015

We houden een rustdag op camping Roquetas.

Maandag 2 maart 2015

Vanmorgen onze buren gedag gezegd, en op van Almeria naar Tarifa, zo’n 350 km…….
Marokko heeft geen LPG-gas, dus tanken in Los Barrios…. En wie staan daar ook op het tankstation??? Onze assistenten, Leo en Chris…….
Effe snel bijgepraat, straks verder op de camping Rio Jara in Tarifa…..
Daar aangekomen en geïnstalleerd…..en onze eerste deelnemers staan er al, John en Petra….
Even nog meer bijgepraat….maar het werd koud, dus snel naar binnen!!
Morgen praten we verder!!!Welterusten

Dinsdag 3 maart 2015

Wakker geworden in een grauwe wolk, die zeker tot het middaguur bleef hangen, maar de zon heeft zich er door heen geworsteld. ’s Middags is het aangenaam vertoeven en Peter en Mieke, Wim en Mia, Han en Loet, Hilbert en Roelie arriveren vanmiddag. Een gepast welkom in de zon.

Woensdag 4 maart 2015

Vandaag een drukke dag voor ons, even de situatie bij de haven in Algeciras gaan bekijken, boodschappen doen voor de bijeenkomst morgen, de tickets voor de overtocht ophalen, na eerst goed gecontroleerd te hebben, en vervolgens komen we op de camping, en het wordt nu een al een uitgebreide groep, vandaag zijn gekomen: Lieuwe en Jannie, Japik en Jelly, Leo en José, Jan en Riky, Ko en Annie, Wiet en Ans, Peter en Marianne, Roelf en Cora.
Dus we verwachten er nu nog 4 equipes…….
Maar eerst even voorproeven voor morgenavond, dan hebben we het welkomstdiner in La Rancho.
De sfeer zit er goed in, de zon schijnt…. En we kletsen heel wat af!! Leuke sfeer…..
En warempel, toen we terug kwamen lopen vanuit het restaurant, stond daar de camper van Wim en Tiny, laat aangekomen vanuit Benidorm…. Best een forse afstand, maar goed aangekomen!!

• 26 Februari 2015 - 08:11

Jolanda:

Dat is alweer een aardige reis! Weer leuk om jullie belevenissen te kunnen volgen tijdens deze mooie reis! Veel plezier!

• 26 Februari 2015 - 08:42

Marianne En Peter:

Wij gingen gisteren de Pyreneen door met verse sneeuw. Vertrekken nu naar Toledo, daar moet de temp beter zijn. Tot over een paar dagen.

• 26 Februari 2015 - 10:53

Jos Van Mulken:

Hoi José / Leo,

Waar zijn jullie nu ergens?

groetjes,

Jos en Coby

• 26 Februari 2015 - 11:35

Donna :

Hallootjes!

Zo, de toon is weer gezet

• 26 Februari 2015 - 14:10

Caminofrans

• 26 Februari 2015 - 21:07

Paul En Margriet:

Hoi Ton en Gerda,
    Naar mijn idee zijn jullie door 4 jaargetijden gereden.
    En de grote warmte in Maroco moet nog komen.
    Ik heb trouwens op de foto's geen fïetsen van jullie achterop
    de camper gezien. Of ze staan binnen als dat kan, of Ton heeft
    ze 4 maten kleiner gemaakt naar maatje opvouwbaar en
    staan ze dus binnen.

groet Paul en Margriet.

• 28 Februari 2015 - 09:17

Rita V.d. BIj:

Allemaal een goede reis

• 03 Maart 2015 - 14:50

Arno:

Ik volg deze blog omdat ik Jan van de Hoogen volg.. Succes mensen!

• 03 Maart 2015 - 19:10

André Van Zanten:

Zeg ton,op vacantie en toch nog klussen????
    Een goede over tocht naar het land van mijn schoonfamilie.

• 05 Maart 2015 - 20:19

Bert:

Hoi Peter en Mieke,

Goede reis gehad door Frankrijk en Spanje? Op 03-03 aangekomen in Zuid Spanje zag ik.
    Vandaag zijn jullie overgestoken met de boot. Geniet ze in Marokko!

Groet Bert