De terugreis van de Reisbegeleiders - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu De terugreis van de Reisbegeleiders - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu

De terugreis van de Reisbegeleiders

Blijf op de hoogte en volg Gerda

14 April 2015 | Nederland, Nederland

Dinsdag 14 april 2015

Wat een onrustige nacht, het waaide de hele nacht, we deinden in de campers, maar ala…..’s morgens vroeg vertrokken er al enkelen, en wij rijden om 08.30 uur richting Sevilla…en daarna richting Salamanca. Op deze snelweg is het goed te rijden en om 15.30 uur strijken we neer op camping “Parque Nacional de Monfrague” te Malpartida de Plasencia in de Extramadura, een mooi natuurgebied!
We moeten ook weer wennen aan het samenzijn, 6 weken lang in een grote groep geleefd…..
Vandaag hebben we 547 km gereden.

Woensdag 15 april 2015

Na een regenachtige dag, vanmorgen om 08.45 uur weggereden, na 6 flessen water en 1 stokbrood in het winkeltje gekocht te hebben.
Het regende nog steeds behoorlijk, en de temperatuur steeg wel tot 20 graden.
Via Vallolidad, Burgos en nog wat plaatsen arriveren we, na 635 km gereden te hebben op Camping Ametza te Hendaye-plage, onder Biarritz, Frankrijk.
Een nieuwigheidje, wat ik nog nooit gezien heb: Na inschrijving met je gegevens, leest een apparaat bij de slagboom je kenteken, als je aan komt rijden, en de slagboom gaat vanzelf open!!!
Nu in de slow-motion en morgen richting centrum van Frankrijk…..

Donderdag 16 april 2015

Vanmorgen al vroeg vertrokken, plusminus 08.30 uur, en we hebben een doel, Limoges, te bereiken, en dat is gelukt! 524 km gereden, en we staan op een kasteelcamping: Le Château de Leychoisier te Bonnac-la- Côte. Nu nog ruim 800 km te gaan, dat worden nog 2 dagen……

Vrijdag 17 april 2015

Vreemd hoor, we zijn al een paar dagen onderweg, en we hebben niemand van onze groep ingehaald, wel hebben we Chris en Leo onderweg op de eerste dag ontmoet…..maar dat is ook het enige!!
We staan nu in het noorden van Frankrijk, bij Arras, op een mooie camping met een wijde natuurblik, in Boiry-Notre-Dame, camping “la Paille Haute”, heerlijk vertoeven, en nu nog voor ons 300 km te gaan en we zijn thuis…..! Helemaal goed!! Op deze camping is de roze koe heel prominent aanwezig!!

Zaterdag 18 april 2015

Wat een koude nacht, buiten was het 4 graden, en binnen 10 graden, snel de kachel aan bij het ontwaken.
Snel de boel opruimen en ontbijten en daarna tanken en een paar boodschappen. Op de weg was het druk, maar we reden het aardig snel aan. Op Hollandse bodem bij Restaurant “ de Gouden Leeuw” in Zevenbergsehoek koffie met warme appelgebak met verse slagroom genomen, wat een traktatie!!! En daarna waren we rond half een thuis, en dan begint de grote schoonmaak en het leeghalen van de camper, want 8 weken op pad, door weer en wind laat zijn sporen achter!!
We kunnen terugkijken op een avontuurlijke reis, vol verrassingen en onverwachte wendingen qua weersomstandigheden. Weinig technische mankementen, en nare persoonlijke aangelegenheden zijn niet gebeurd, een fijne reis om op terug te kijken!!

• 14 April 2015 - 18:19

Jan En Riky:

Ha Gerda en Ton
    We zitten net het reisverslag te lezen en komt jullie berichtje van vandaag binnen.
    Wij zitten op een camping in de buurt van Murcia, hebben vandaag niet zo ver gereden.
    Zijn nog aan het bijkomen van alle indrukken.
    Maar we hebben het heel goed gehad en genoten, mede dankzij jullie.
    Groetjes en goede reis.

• 14 April 2015 - 18:29

Gerda Van Der Lubbe:

Hoi Jan en Riky,
    Ook wij hebben genoten van jullie gezelschap!! Vergeet niet naar Bolnuevo te gaan, prachtig natuurverschijnsel!!
    Goede thuisreis!
    Ton en Gerda